poniedziałek, 27 stycznia 2014

Ryby i bursztyny - rëbë i bùrsztinë

Dziś prezentuję duży wisior przedstawiający bogactwa Kaszub, w moim odczuciu są to ryby (i te morskie i te z jezior) oraz bursztyny, który powstał na wyzwanie Kreatywnego Kufra - Kaszuby.
Wisior jest wykonany z filcu pokrytego naturalnym jedwabiem i obszytego sutaszem. Ryba (śledź) jest wyrzeźbiona z modeliny, pomalowana i polakierowana. Bursztyny, które kiedyś znalazłam na bałtyckiej plaży, nawierciłam specjalnie do tego projektu (ręcznie, igłą, psując przy tym kilka sztuk, niestety pękają...). Dodałam labradoryty o błękitnym odcieniu, przypominające mi odbicie nieba w tafli wody. Dodatkowo użyłam koralików Toho. Całość jest połączona postarzanym drutem stalowym. Wymiary: 16 x 3,5 x 1,5 cm.







Wisior zgłaszam do wyzwania w Kreatywnym Kufrze.

12 komentarzy:

  1. Realizujesz moje wyzwaniowe skojarzenia :) Najpierw karp koi, a teraz to - wczoraj po głowie chodził mi "Gniewko syn rybaka" (taka książka i chyba film jak byłam mała) :) Więc za kolejną rybę trzymam kciuki. Wisior i piekny i bardzo oryginalny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie jesteśmy do siebie podobne :)
      i dziękuję :)

      Usuń
  2. Bardzo piękna i niepowtarzalna praca, szczególnie to jak zrobiłaś rybę budzi mój podziw ;-) Powodzenia w wyzwaniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. o śledź jest świetny!
    i fajnie wykorzystany sutasz - lubię tak inaczej i jedwab, i bursztyny...
    pyszna kaszubska "potrawa" wyszła z tych składników.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam nosa, że poprzednia praca nie przejdzie niezauważona i proszę - wyróżniono ją, jestem pewna, że i to niesamowite dzieło sztuki podbije serca jury. Rewelacyjny naszyjnik!

    OdpowiedzUsuń
  5. powodzenia! praca twoja i nr 6 (filco-sutaszowa bransoletka) to moi faworyci wisiorek jest czaderski i bardzo przemyslany pod kątem tematu wyzwania, bo wiele prac mam wrażenie ze jest bardzo przypadkowych!

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowity wisior,jestem pod wrażeniem,rybka jak żywa i oprawa też fantastyczna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny wisior i gratuluję wyróżnienia ;)

    OdpowiedzUsuń